dinsdag 23 oktober 2018

Nog 7 dagen (358 Wales)

Na 17 dagen heb ik Ierland verlaten. Ik was in afwachting van de veerdienst nog een paar uur in Dublin Bay. Vanaf Kaap Howt had ik een schitterend uitzicht op de baai. Verder. De beroemde Martello-toren staat op een kaap. In het museumpje zijn wat persoonlijke bezittingen  van James Joyce uitgestald. 

Irish Ferries

Om 10.40 uur voer ik met Irish Ferries gedurende een uur naar Holyhead. Je weet niet wat je meemaakt aan boord. Een ordinaire vreetpartij. De aankomst wat chaotisch. Ik landde in Wales op het eiland Holy Island dat met de Four Milebridge en het Stanley Embarkment verbonden is met het grote eiland Anglesey.

Het duurde lang voor ik van het eiland af was en in Bangor aankwam bij 13⁰C. Ik had niet het idee in een ander land terecht gekomen te zijn. Nog steeds die massieve, grijs-zwarte gebouwen uit lang geleden. Veel huizen en gebouwen hebben puntdaken en torentjes.

Ik reed 's middags over de A487, dicht bij de kust en het kon niet missen of ik passeerde golfterreinen. In Caernarfon zag ik een indrukwekkend en goed geconserveerd kasteel uit de 13e eeuw.


Caernarfon Castle

Ik kwam tot Portmadog en was gewoon moe, hoewel ik niet eens zoveel gereisd had. Bij het meer Aflon Glaslyn zette ik de escotheo neer. Ik las, blogde en keek naar Ajax - Benfica. En zag een euforische 1-0 zege.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten