woensdag 17 oktober 2018

Nog 13 dagen (352 County Kerry)

Wat een heerlijk land is Ierland. Vanuit Dingle ging ik over de kustweg R561 naar Castlemaine. Het was veelal onbewolkt en 14⁰C. Dunbeg Fort is een keltisch overblijfsel. Stenen genoeg in Ierland. Daar werd heel wat opgestapeld mee gebouwd. 

In Killarney was de theepauze en ik genoot van de ierse sfeer: gekleurde huizen, hellende straten, gezellige pubs en winkels. De meren in het nationale park met de vervallen burchten en abdijen in de omgeving zijn een geschenk voor tekenaars, schilders en fotograven. Muckross House was zo'n attractie, maar ook Ross Castle, Torc Waterfall en de bergen Purple Mountain en Tomie Mountain. Voor toeristen een geweldige streek. 

Killarney ~ Dunloe Gap

Over de N71 moest ik naar Bantry waar Beatrix ooit een landhuis had willen kopen. De Ring of Kerry is werkelijk schitterend. En dan heb ik nog maar een deel gezien. Vanuit Bantry Bay zou ik naar eilanden hebben kunnen varen, maar dan wordt het reisschema danig in de war gestuurd. Gedurende enige uren bezocht ik Bantry House uit 1720. Prachtig gelegen, gebouwd en ingericht.

Verder in de middag reed ik langs River Lee dat door bossen en weilanden en valleien loopt. En dan is er ineens weer een brucht: Blarney Castle. Helaas moest ik kustplaats Kinsale overslaan. Ik arriveerde om 16.45 uur in de grote stad Cork en ging voor de verandering weer eens op een camping staan om van de faciliteiten gebruik te maken. 

's Avonds ging ik Cork in en kwam in St.Finnbar's Quarter terecht waar ik de avond in een pub met iers folksongs en bier doorbracht. Ik weet het nu al: van alle landen heeft Ierland mijn hart veroverd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten