maandag 8 oktober 2018

Nog 22 dagen (343 Rathlin Is )

Belfast was een aparte, wat wrange ervaring. Voor het eerst muren die bevolkingsgroepen moeten scheiden, ervaren. Ik heb (natuurlijk) altijd met de katholieken gesympathiseerd. Wat moeten die engelsen daar op dat eiland....

Over de M2 reed ik noordwestelijk onder een bewolkte hemel en bij 15 ⁰C, terwijl het in NL nog prachtig najaarsweer is. Het was een landelijk gebied en ik ging de Six Mile Water over. In Antrim, niet ver van het Lough Neagh, had ik een ochtendstop. Ik zag het Old Court House en de Barbicangate. 

Antrim

Ballymena leek me wel wat vanwege de naam -Bally = mooi- , maar ik passeerde het home van de Ulster Young Militants. Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk weg uit deze akelige provincie van het UK. Over de A26 en A44 reed ik naar de kust, naar Ballycastle, vanwaar ik Rathlin Island kon zien liggen. Murlough Bay is een mooie spot. De kust met haar basaltzuilen is heel byzonder.

Met de fiets ging ik in 25 minuten met de ferry naar Rathlin Island dat een heerlijk wandelgebied is. In winkeltjes waren lokale producten te koop. Aan de kust zag ik veel papegaaiduikers, wat grappige vogels zijn. Ik maakte een fietstocht en zocht een B&B om er te overnachten. 

Rathlin Island

Ik had er een voortreffelijke maaltijd en zat de verdere avond bij de openhaard te laptoppen en te eten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten